Zesde fietsdag, naar Pattada - Reisverslag uit Pattada, Italië van Henk Marion Ward Emiel - WaarBenJij.nu Zesde fietsdag, naar Pattada - Reisverslag uit Pattada, Italië van Henk Marion Ward Emiel - WaarBenJij.nu

Zesde fietsdag, naar Pattada

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Henk Marion

23 Juli 2019 | Italië, Pattada

60 km gefietst

Na de hete fietsdag van gisteren zijn we een beetje bezorgd over vandaag. Maar dat blijkt alleszins mee te vallen. De tocht van vandaag bleek door veel meer bebost gebied te gaan, en dat voelt toch koeler aan. Afwisselender ook.
Maar eerst om 8.30 u ontbijt. Wederom erg goed verzorgd. Op het terras aan het zwembad. Lekker op het gemak, en nog een cappuccino. Om 9.30 zaten we weer op de fiets. Dorpje bleek iets groter dan bedacht. Bergafwaarts naar Ozirie. Weer lekker rustige weggetjes. Van daaruit ging het weer flink omhoog. Na een dubbele pijl >> kwamen we onverwachts in een klein gehuchtje op 600 m. Cola verdiend! Uiteraard weer ...... met de oude mannetjes. Die zaten alweer aan het bier.
Toen weer verder en langdurig omhoog. Tot meer dan 1000 m. Mooie omgeving. Veel vergezichten. Uiteraard mochten we ook weer naar beneden. Eerst een lange rechte weg over een soort hoogvlakte en toen met haarspeldbochten naar beneden. Daar aangekomen mochten we nog even in de benen want het dorpje Pattada lag weer op de berg
Nu waren we in de buurt van ons agriturismo. Dus Google maps weer aan. Tot onze verbazing gingen we weer of road over een stijl gravelweggetje. Hoe anderen hier moesten komen? En toch kwamen we op de plaats van bestemming. Echt een boerderij, met simpele kamers, maar wel een prachtig uitzicht over het meer. De dagelijkse douche deed wonderen en de rest van de middag hebben we liggen slapen en lezen op het erf, met uitzicht op het meer. En natuurlijk de tocht voor morgen voorbereid.
Zometeen mogen we aan tafel. Net als gisteren vragen we ons af of het druk wordt met eters vanavond. Maar waar gisteren het hele restaurant was ingedekt en uiteindelijk helemaal vol liep, heeft Henk hier 6 couverts geteld. Maar dat is in ieder geval meer dan 2
Het blijkt hier table d’hote. We krijgen eerlijk simpel Sardiniaans diner:
- Antipasti, bestaande uit 2 soorten rauwe ham en peccorini kaas. Met uien in zoetzuur gelegd erbij.
- 2 soorten pasta met tomatenbasilicumsaus
- Varkensvlees en schapenvlees met frieten. Beetje rare stukken maar wel smaakvol.
- Espresso
Het dessert hebben we overgeslagen.
Ondanks het ontbreken van de airco hebben we toch goed geslapen omdat het hier redelijk afkoelde. Dus een heerlijk briesje met een open raam.