Nog meer paradijselijke strandjes - Reisverslag uit Isola Budelli, Italië van Henk Marion Ward Emiel - WaarBenJij.nu Nog meer paradijselijke strandjes - Reisverslag uit Isola Budelli, Italië van Henk Marion Ward Emiel - WaarBenJij.nu

Nog meer paradijselijke strandjes

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Henk Marion

01 Augustus 2019 | Italië, Isola Budelli

Weer een rustig stukje varen. Inde ochtend was er vrijwel geen wind, dus we deden rustig aan. Op het gemak douchen, verse croissantjes halen en echte koffie op het terrasje. Nog een paar noodzakelijke boodschapjes uit een miniwinkeltje en we waren weer klaar voor vertrek. Lekker rustig zeilweertje. Vandaag was Lisanne een tijdje stuurman.
Op Isola Santa Maria weer een prachtig snorkelbaaitje. Het klinkt misschien langzamerhand saai, maar dit gaat echt niet vervelen! Echt vakantie.
Daarna door naar spiaggia Rosso op Isola Budelli. Aangeraden door onze buren in Porto Massimo. Het strand kleurt er daadwerkelijk roze, door koraalgruis. Het is echter een echt beschermd natuurgebieden. Je mocht er niet ankeren en ook niet op het strand komen. Daarom weer iets noordelijker gevaren en om de hoek bij het mooie strandje was een heerlijk beschutte baai waar je wel mocht liggen. Mooi plekje voor de nacht. Met het bijbootje konden we wel naar het eilandje en dan was er een wandelpad naar het roze strand. Henk, Emiel en Eva hebben dat gedaan. Prachtige foto’s gemaakt. Azuurblauw water en roze strand, van bovenaf. Dan zie je het blauwe water het beste.
We hebben weer onze ogen uitgekeken naar dure jachten. Een heel speciaal exemplaar kwam naast ons liggen. Bleek te huur voor 100.000 per week.
Ward had nog een issue met het bijbootje. Hij was relaxed op de rand van het bootje gaan liggen, waardoor het omsloeg. Met moter en al. Daarna zijn we dus weer een tijdje zoet geweest met dit ding weer aan de praat te krijgen. Lang leve YouTube, want daar werd precies uitgelegd wat te doen. Dus .... het is gelukt!
Tijmen heeft heerlijk gekookt, samen met Job en Marcel. Na het eten werd het nog een late avond door gezellige gesprekken. Weer eens wat anders dan potjes kaarten (toepen en presidenten)