De laatste zeildag - Reisverslag uit Cannigione, Italië van Henk Marion Ward Emiel - WaarBenJij.nu De laatste zeildag - Reisverslag uit Cannigione, Italië van Henk Marion Ward Emiel - WaarBenJij.nu

De laatste zeildag

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Henk Marion

02 Augustus 2019 | Italië, Cannigione

Laatste zeildag, helaas.
Zoals gewoonlijk waren de meesten op tijd weer wakker. Meteen een duik in zee, wat wil je nog meer. Ondanks dat we voor anker lagen had ik toch redelijk goed geslapen. Er was weinig wind.
Ontbijtje, en degenen die nog niet naar het roze strand waren gaan kijken wilden dat natuurlijk alsnog. Emiel voer iedereen over. Het was inderdaad prachtig. Verder werd er nog een tijdje gesupt, gesnorkeld en wat rondgevaren met het bijbootje. Even een kijkje nemen bij de toeristjail: “dagjes-trip bootjes” varen langs de eilanden en zetten passagiers telkens voor een uur af bij een strand. Daar is het dan dus heel druk. Bweh. Midden in de baai lag een “pizzaboot”. Met een heuse houtoven op het achterdek. Het moet niet gekker worden.
Daarna maar weer eens een stukje gaan varen. We hoefden niet echt ver dus rustig aan. Aanvankelijk hadden we bedacht misschien toch de oversteek naar Corsica te kunnen maken, daar te lunchen en weer terug. Maar dat bleek toch echt veel te ver. Dit is wat de storm ons ontnomen heeft. Het binnenlopen van de haven van Bonifacio schijnt namelijk echt heel bijzonder en spectaculair te zijn. Helaas, het is niet anders.
Dus een lekker eindje gezeild, wel even de Franse grens overgestoken, en toen moesten we toch echt richting Cannigione. Met uiteraard nog tijd voor een zwemstop. Onderweg spotten we nog een dolfijn die vlak langs de boot zwom!
Het zwemplekje had mooie rotsen waar je vanaf kon duiken. Weer een nieuwe uitdaging.
Rond 16.00 u werden voor het laatst de zeilen gehesen (alleen het fok) en gingen we richting thuishaven. Onderweg weer enorme luxe jachten gespot. Deze keer eentje die voor 1 miljoen per week te huur was. Onvoorstelbaar.
Rond 17.30 waren we bij de haven, maar we moesten nog tanken. Er lagen meerdere boten te wachten dus dat duurde meer dan een uur. Ondertussen zijn we al een beetje gaan opruimen. Want op zaterdagochtend moet je om 8.00 u van de boot af. Aanmeren in de haven verliep probleemloos, de reis was volbracht! Met dank aan schipper Marcel!!!!!
Lekker even borrelen, verder opruimen, echt douchen en een laat diner. In een leuke pizzeria in de haven. Ons galgenmaal.