De vijfde fietsdag, naar Mores - Reisverslag uit Mores, Italië van Henk Marion Ward Emiel - WaarBenJij.nu De vijfde fietsdag, naar Mores - Reisverslag uit Mores, Italië van Henk Marion Ward Emiel - WaarBenJij.nu

De vijfde fietsdag, naar Mores

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Henk Marion

22 Juli 2019 | Italië, Mores

74 km gefietst
Zo, dit was een zwaar dagje! Niet zozeer qua aantal km maar voor door de hoeveelheid hoogtemeters in combinatie met de hitte. De weerapp gaf 38 graden aan voor vandaag. Om 9.30 zaten we op de fiets. Helaas wat later dan gewenst maar dat kwam door de ontbijtmogelijkheden. Eerst nog even op jacht naar een ATM en water, en toen de stad uit. Meteen de hoogte in. Nog voor 12.00 u hadden we meer dan 600 m geklommen. Koffie op terrasje met uiteraard oude mannetjes meer dan verdiend. Daarna verder het binnenland in. Veel akkerbouw.
Langs het lago di teme. Die meren blijken overigens allemaal aangelegde stuwmeren die voor de broodnodige watervoorziening zorgen. Er is derhalve niets te doen. De akkers lopen gewoon over in het water. Daar hebben we ons dus een beetje op verkeken. Bij een meer denken wij vaak aan mooie uitzichten en waterplezier. Hier dus niet!
We fietsen verder in de hitte, vooral Henk heeft het zwaar. Voortdurend stijgend op zwart teer tussen akkers. Het zijn overigens wel allemaal ontzettend rustige wegen in het binnenland. Alleen het laatste stukje moet over een drukke N weg. Gaat niet anders.
Rond 15.00 u zijn we er gelukkig al! Mores stelt niet veel voor maar als we eenmaal door de poort zijn komen we in een klein paradijsje terecht. Een heerlijk zwembad, ligbedjes en een restaurantje. Kamers wederom smaakvol ingericht, met een vide waar het bed staat. We zijn zoals gewoonlijk enorm toe aan een lekkere douche, waarna we als herboren lekker aan het zwembad een boekje lezen.Nadat we een handwasje hebben gedaan. Rond 19.00 u even het dorp in gelopen en in de plaatselijke supermarkt heerlijk rijpe perziken en yoplait gekocht. Even de honger stillen want er wordt hier pas vanaf 20.30 u gegeten.
Als we eenmaal aan tafel gaan zijn we de tweede gasten. Het is 20.30 en maandag. Wij denken dat het niet druk wordt. We zitten tenslotte in het verlaten binnenland. Het blijft inderdaad nog lang rustig maar tegen 21.30 loopt ineens het hele restaurant toch vol. Unbelievable.
Wij drinken onze koffie lekker in de loungebank, en zowel Lisanne als Ward bellen nog met meer en minder belangrijke vragen.
Daarna lekker slapen.