Reisdag naar Pico - Reisverslag uit Madalena, Portugal van Henk Marion Ward Emiel - WaarBenJij.nu Reisdag naar Pico - Reisverslag uit Madalena, Portugal van Henk Marion Ward Emiel - WaarBenJij.nu

Reisdag naar Pico

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Henk Marion

08 Augustus 2017 | Portugal, Madalena

Dinsdag

Een reisdag. Op naar Pico. Onze vlucht vertrekt pas om 16.00 u. We kunnen gelukkig gewoon in ons huisje blijven totdat het tijd is om te gaan. Inpakken is zo gebeurd dus kunnen we nog lekker zwemmen. Rond 13.30 vertrek naar vliegveld. Auto ingeleverd, inchecken, alles kneuterig en relaxed op zo'n klein vliegveld. Kneuterig zijn hier echter ook de vliegschema's. We hadden het al gelezen maar ook wij ontkomen niet aan de vertraging. Anderhalf uur. De vlucht zelf is maar 40 minuten. Stijgen, landen, klaar. We vliegen met een klein propellervliegtuigje. Lisanne vindt het maar niks.
Het vliegveld van Pico is nog kleiner dan Ponta delgada. De autoverhuur is echter wederom goed geregeld. We waren eigenlijk bang dat we hier een nog kleinere auto zouden krijgen, maar dat viel mee. De achterbak was zelfs iets groter. Alles paste erin, op dezelfde creatieve manier als op Sao Miguel: een grote rugzak voorin tussen de benen van Ward, een klein koffertje op schoot achterin en de hoedenplank ook op schoot van de 3 passagiers achterin. We hoefden dus niet 2 x op en neer te rijden. Dat was maar goed ook want het was 50 minuten rijden naar ons huisje.
In een heel klein dorpje op een klif. Met een prachtig uitzicht maar ook met wat minpuntjes: het is erg vochtig binnen met bijbehorende geur. Niet aangenaam. Verder waren de slaapkamers goed en netjes ingericht maar de huiskamer en keuken leken ingericht met spullen van de rommelmarkt ( je zou het ook retro kunnen noemen natuurlijk). Er stond zelfs nog een videospelers met banden. Alles enorm stoffig en plakkerig. Zo ook het keukengerei. Elke pan die je wilde gebruiken heb ik eerst afgewassen. En zo overdreven hygiënisch ben ik toch niet.
Maar goed, het uitzicht maakte alles goed, en we houden het hier best een week uit. Het is alleen even wennen na het heerlijke huis op Sao Miguel.
Via een klein paadje naar zee ( 15 min) komen we bij de zwemplek van het dorp met een klein barretje dat ook maaltijden serveert. Het is een beetje winderig maar we eten er prima.

• 12 Augustus 2017 - 22:16

Max:

He Schaafjes, weer leuk om te lezen. Grappig he om het zo'n klein vliegtuigje te vliegen. Henk, fileer nog eens een mooie vis ;-). Veel plezier allemaal!