Horta en zwemmen - Reisverslag uit Horta, Portugal van Henk Marion Ward Emiel - WaarBenJij.nu Horta en zwemmen - Reisverslag uit Horta, Portugal van Henk Marion Ward Emiel - WaarBenJij.nu

Horta en zwemmen

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Henk Marion

17 Augustus 2017 | Portugal, Horta

Donderdag

Henk en ik beginnen met lopend brood halen in het dorp. Tevens willen we eigenlijk even over de groente en fruitmarkt lopen maar dat blijkt niks voor te stellen. Het zijn vaste kramen maar bijna allemaal zijn ze gesloten. De bakker echter blijkt super! Heel veel keus . Dat wordt een lekker ontbijtje.
Na het ontbijt gaan we (wederom zonder kinderen) een rondwandeling door Horta doen. Het is wat bewolkt met af en toe een zonnetje. Niet echt strandweer dus de kids blijven thuis. Wij bekijken alle "bezienswaardigheden" van Horta. Naar de andere kant van het dorp is best een eind. We bekijken alle 4 de kerken van binnen en drinken koffie bij Peter Café Sport, een begrip bij zeilers die de Oceaan oversteken. Opnieuw constateren we samen dat van alle plaatsen op de Azoren die we gezien hebben, Horta de meest stadse allure heeft. Ondanks dat het maar klein is. Het si de statige huizenbouw, de vele barretjes en het leven op straat. Erg leuk. Als ik op de Azoren ging wonen ging ik in Horta wonen.
Als we weer thuis zijn lunchen we samen wat en gaan dan op zoek naar een leuk strandje. Het is echter erg bewolkt. Als we ergens hoog op een uitkijkpunt staan lijkt het alsof het verderop zonniger is. En dat is ook zo. Er is hier weliswaar geen strand maar wel een natuurlijk zwembassin met betonnen randen. Er wordt druk gebruik van gemaakt. We kunnen mooi snorkelen en vissen. Opeens begint het toch te regenen. Je ziet de bui op je af komen. Iedereen schuilt even onder een rots, niemand vertrekt. Na 10 minuten is het voorbij en schijnt de zon weer. Henk heeft er zelfs nauwelijks iets van gemerkt want hij lag onder water te snorkelen.
S'avonds eten we in de pizzeria die gisteren mislukt was. Deze keer wel gereserveerd!
Ward heeft veel honger en besteld een big onze. Die is echter wel heeeel big! Maar: op 2 stukjes na krijgt hij hem op!! Die neemt hij in een doggybag mee naar huis.