Dag 19, Tangalle - Reisverslag uit Tangalla, Sri Lanka van Henk Marion Ward Emiel - WaarBenJij.nu Dag 19, Tangalle - Reisverslag uit Tangalla, Sri Lanka van Henk Marion Ward Emiel - WaarBenJij.nu

Dag 19, Tangalle

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Henk Marion

19 Augustus 2015 | Sri Lanka, Tangalla

Beetje uitgeslapen, en bij het wakker worden bleek het wederom prachtig weer. Het zou hier in het zuiden regenseizoen zijn, maar wij merken daar hoegenaamd niets van. Blijkbaar heeft het in de afgelopen week wel geregend.
Sowieso is het weer hier voor ons totaal geen issue ( in tegenstelling tot in Europa, waarin we elkaar altijd als eerste vragen hoe het weer op de vakantiebestemming was). Hier is het alle dagen rond de 30 graden. Aan de oostkust wat warmer (34 a 36 graden) en in de bergen iets koeler. s'Nachts koelt het slechts een paar graden af. Je loopt dus dag en nacht gewoon rond in een strandjurkje of hemdje. Onze truien hebben we alleen in Nuwara Eliya aangehad.
Na een lekker ontbijt valt er voor de rest van de dag niet zoveel te melden. Zwemmen, luieren, lezen. Wat kletsen met andere gasten. Meer heeft een mens hier niet nodig.
Vermeldenswaardig is alleen nog dat ze hier 5 ontzettend lieve leuke honden hebben waar vooral Ward en Emiel helemaal dol op zijn. Eindeloos kroelen en spelen.
Vrijdag gaan we naar Unawatuna. Een hotel is gebeld en gereserveerd, en het vervoer is na lang wikken en wegen toch maar per taxi geworden. Ik had graag met de bus gegaan, maar de rest van de family vond het te veel gedoe en te lang duren.