Dag 27, Emiel jarig in Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Henk Marion Ward Emiel - WaarBenJij.nu Dag 27, Emiel jarig in Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Henk Marion Ward Emiel - WaarBenJij.nu

Dag 27, Emiel jarig in Dubai

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Henk Marion

27 Augustus 2015 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hiephiephoera voor Emiel! Als speciaal verjaarscadeautje hebben we om 10.00 u tickets voor de hoogste toren van de wereld: de Burj Khalifa.. Misschien konden we Van tevoren nog ergens ontbijten, maar aangekomen bij de toren bleken we al naar boven te kunnen. Voor de drukte uit. Er waren maar een paar mensen!
We werden als VIP's onthaald. Dat geldt overigens overal in Dubai. Zo servicegericht en vriendelijke bejegening heb ik nog nooit op zo'n schaal meegemaakt. Daar kunnen wij nog een hoop van leren. Gecombineerd met het feit dat het overal echt zo schoon, netjes en chique is, dat je er van de grond kunt eten ( zelfs in de metro) maakt dat het echt een fijne stad is om te zijn. Wat niet wegneemt dat er ook een keerzijde zit aan het feit dat op alles in Dubai de overtreffende trap van toepassing is. Alles is hoger, luxer, netter en duurder dan elders in de wereld. Verspilling? Arbeidsomstandigheden? Toch een beetje een bijsmaak. Maar als je er nu eenmaal bent kijk je er wel je ogen uit en is het prettig om te verblijven.
Terug naar de hoogste toren: Emiel keek er al de hele vakantie naar uit. In 1 min. werden we naar 424 meter gebracht. Dat is iets verder dan de helft van de toren. Alles als speelgoed aan je voeten. Helaas is de lucht in deze tijd van het jaar niet heel helder. De luchtvochtigheid is erg hoog, dus is het heiig. Toch hebben we prachtig uitzicht. Na een uurtje weer naar beneden. Op zoek naar een ontbijtkoeken. Keuze genoeg. Tijdens het ontbijt krijgt Emiel een souvenir van de toren als cadeautje.
Na het ontbijt gaan we al winkels bekijkend op zoek naar het grootste aquarium van de wereld. gratis te bezichtigen vanaf de winkelpromenade, maar je kunt er ook een uitgebreider bezoek aan brengen. Dat doen we.
Daarna een uurtje shoppen. Ik heb altijd een enorme hekel aan overdekte winkelcentra, maar hier is dat heel anders. Prachtig en ruim aangelegd en een fijn klimaat. In Nederland is het er altijd zo bedompt. Hier niet dus.
De start van de dag was flitsend en indrukwekkend, maar nu slaat de besluiteloosheid en verschil in wensen een beetje toe. Shoppen is toch meer voor vrouwen dan voor mannen, Emiel is wat teleurgesteld dat we niet naar het waterpretpark gaan, Ward dat we de Amfibiebus te duur vinden, en Lisanne vindt het een belachelijk idee dat we ook het oude Dubai gezien willen hebben. Daar loop je namelijk buiten!
Uiteindelijk gaan we eerst naar de moskee. Daar kun je echter alleen van buiten wat foto's nemen, dus zijn we zo weer klaar. Daarna toch naar de oude stad. Goed om even gezien te hebben maar het is inderdaad eigenlijk veel te heet. Bovendien wordt vooral Lisanne weer veel aangestaard, en ze was net zo blij dat ze daar vanaf was!
Dan wil Emiel toch graag de skibaan zien. We nemen de metro. Een heel eind. Grappig om te zien, maar at een energie moet dat kosten!
Het is ondertussen donker geworden, dus tijd voor de fonteinshow. Weer terug naar de Burj Khalifa. We zakken ondertussen bijna door onze hoeven heen. Zoveel hebben we gelopen vandaag. De show is mooi, maar die van de Efteling is toch echt beter! misschien moet ome Nol er eens naar kijken wat er gebeterd zou kunnen worden.
We moeten nog eten en zien een restaurant met terras op de derde verdieping met uitzicht op de fonteinen. Normaal gesproken zouden we binnen eten, maar aangezien er ieder half uur een show is willen we graag buiten zitten. En zo zit Emiel aan zijn verjaardagsmaaltijd met eerste rang voor de show! nog 3 shows zien we voorbij komen. telkens een andere met andere muziek.
Moe maar voldaan nemen we daarna de taxi naar huis. Omdat we met vijven zijn is dat veel goedkoper dan de metro.