Zeilend naar Hydra - Reisverslag uit Ýdra, Griekenland van Henk Marion Ward Emiel - WaarBenJij.nu Zeilend naar Hydra - Reisverslag uit Ýdra, Griekenland van Henk Marion Ward Emiel - WaarBenJij.nu

Zeilend naar Hydra

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Henk Marion

31 Juli 2016 | Griekenland, Ýdra

Wakker geworden in Egina bleek de wind flink aangetrokken. Marcel twijfelde of het anker toch niet aan het krabben was geslagen. Voor de zekerheid besloten we een klein stukje te varen en dan te ontbijten. Dat werd dus een ontbijtje in een prachtige baai. Brood, cereals, chocopops, thee en sap: een eersteklas ontbijt.
Daarna met een mooie wind richting Hydra. Meteen de langste afstand van de week. Echt een flink aantal uren zeilen en geen tijd voor een zwemstop. Jammer, maar vervelender was de enorme golfslag en deining. Aangezien niemand nog gewend was aan leven aan boord werden meerdere mensen licht zeeziek. Morgen de primatour maar meer bij de hand houden. Toen we dichter bij Hydra kwamen werd de golfslag minder.
We besloten niet in de drukke haven aan te meren maar in een baai ernaast te ankeren en met de watertaxi naar het dorp te gaan. Nieuwe uitdaging was het brengen van 2 landvasten naar de wal. Ward en Thijmen zwommen met touw naar de kant, maakten het vast en zwommen dan weer terug. Het moest nog een keer over omdat de knoop van het verlengde touw niet goed zat. Ja, weer echt een lesje knopen leggen.
Uiteindelijk lagen we weer helemaal top en kon er afgekoeld worden in het water. De jongens scheurden ook wat rond in het bijbootje. Rond 19.30 u met de watertaxi naar Hydrastad. Dat werd een duur ritje omdat je maar met 8 personen in 1 bootje bleek te mogen. In Hydra, een mooi sfeervol maar wel toeristisch dorpje, wat rondgewandeld en boodschappen gedaan. Redelijk gegeten in een restaurantje. Daarna koffie gedronken aan de haven. Emiel had al een paar dagen appcontact met een klasgenootje dat ook aan het zeilen was in Griekenland . Bleek ze ook in Hydra te zijn, en uiteindelijk zaten ze op het terras naast ons! Hoe toevallig wil je het hebben. Emiel heeft een tijdje met ze staan kletsen en ervaringen uitgewisseld. Toen in het pikkedonker met de taxi in vliegende vaart over het water terug naar de boot. Wederom een warme nacht. Wegens de deining en de warmte sliepen Marion en Emiel weer op het dek. Wat een prachtige sterrenhemel !!