De echte start van Sailing Greece - Reisverslag uit Aígina, Griekenland van Henk Marion Ward Emiel - WaarBenJij.nu De echte start van Sailing Greece - Reisverslag uit Aígina, Griekenland van Henk Marion Ward Emiel - WaarBenJij.nu

De echte start van Sailing Greece

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Henk Marion

30 Juli 2016 | Griekenland, Aígina

Het leek dus echt geregeld te zijn dat we rond 12.00 u op de boot zouden kunnen aanmonsteren.
Lisanne en Marion hadden nog een flitsbezoek aan het olympisch stadion op het programma staan. Dus stonden we op tijd op en waren we om 9.30 na een klein wandelingetje in snelpas aldaar. Na wat foto's genomen te hebben zijn we weer terug gewandeld. We zijn dus niet echt in het stadion geweest. Om 10.00 u weer terug. Op tijd voor het ontbijt. Henk bleek ondertussen alle boodschappen al te hebben binnen getikt. Zodat we de eerste dagen op de boot kunnen doorkomen.
Rugzakken en koffers weer ingepakt en keurig om 11.30 stond het afgesproken vervoer met de eigenaar van het appartement voor de deur. Bagage en boodschappen ingeladen en in 20 minuten naar de haven. We werden pal voor de pier afgezet. De fam Blommestijn was er ook al. Papieren administratie werd in orde gemaakt en we konden inderdaad meteen al aan boord. Bloody hot binnen in de kajuit. Geen zuchtje wind in de haven. Zweten geblazen dus om alle bagage en boodschappen vaarklaar weg te bergen. Henk en Marcel kregen huiswerk voor een half uurtje van de verhuurder: met het handboek in de hand alles checken. Niet alleen of alles aanwezig was maar ook hoe een en ander werkte. Daarna werden ze ook nog eens overhoord! Bleken ze toch niet alles gevonden te hebben!
De kids hebben voorbeeldig geduldig zitten wachten aan de kant en om 14.00 u konden we daadwerkelijk vertrekken. Op de motor naar het eerste eilandje, Egina. Zwemstop in een leuke baai en daarna door naar de haven. Het was er best druk met boten dus hebben we gewoon voor anker gelegen. Aangezien we in Kroatië toch een klein trauma hadden opgelopen agv een slecht werkend anker en en rotsige bodem, waren we gespitst op of we niet gingen krabben, maar alles lag muurvast! Met dank aan het goed werkend ankerteam ( Henk en Marga).
Om aan land te komen hadden we dus de bijboot nodig. In het water ging zonder problemen, motor erin, starten..... Hij doet het! Oh nee,toch niet