Dag 16, naar Yala National Park - Reisverslag uit Arugam Bay, Sri Lanka van Henk Marion Ward Emiel - WaarBenJij.nu Dag 16, naar Yala National Park - Reisverslag uit Arugam Bay, Sri Lanka van Henk Marion Ward Emiel - WaarBenJij.nu

Dag 16, naar Yala National Park

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Henk Marion

16 Augustus 2015 | Sri Lanka, Arugam Bay

Dag Arumabay, je was een van de fijnste plekjes van Sri lanka.
Om 9.00 u zat iedereen onder enig protest weer in de auto. Onderweg naar Tissamaharana. Voor een groot deel dezelfde weg zoals we ook gekomen waren. Weinig bezienswaardige onderweg. 3 1/2 u rijden. Rond 12.30 u waren we ter plaatse. Wederom een leuk guesthouse (wind lake) pal aan het meer met een prachtig uitzicht. Het had ook een zwembadje, maar wegens problemen met filter onbruikbaar. Maar Godwin regelde weer een alternatief: we mochten zwemmen bij het naastgelegen hotel.
Na een kleine lunch op het terras gingen we om 14.00 u meteen op safari in Yala National Park. We werden bij het hotel opgepikt door de Jeep. Het was een half uur rijden naar de ingang. Daar was het minder crowded dan bij Minneriya National park. Desondanks bleken er daarna heel veel jeeps te zijn.
Het landschap hier was duidelijk anders. Meer struiken en bomen. Daardoor is het wild natuurlijk minder goed te spotten. In een gebied van 10 km2 waren zandpaden waar de jeeps over heen en weer reden. Via de telefoon gaven ze elkaar door als er iets gespot was. Dus was het altijd druk als er iets te zien was.
Het eerste uur hebben we weinig gezien: 1 olifant, apen, een krokodil en vogels. Daarna hadden we echter meer geluk. We zagen een luipaard wegsluipen. Helaas kunnen we het niet bewijzen met een foto. Te veel bosjes ervoor. En daarna hebben we nog 2 beren gezien. Echt van dichtbij. Ward had gekregen waar hij voor gekomen was, al vond hij dat hij het luipaard nou niet bepaald goed gezien had.
Al met al wel echt avontuur, al vind ik het wel erg crowded ( er zou een limiet aan het aantal jeeps gesteld moeten worden) en de beesten worden toch opgejaagd door de auto's met ronkende motoren.
Rond 19.00 waren we weer terug bij het hotel. Gedoucht en weer ergens lekker gegeten. Godwin was erbij en vooral Ward heeft hem het hemd van het lijf gevraagd. In zijn beste Engels. Zo komen we een hoop te weten over het dagelijks leven in Sri Lanka. Als we over anderhalve week weer terug zijn in Negombo zijn we bij hem thuis uitgenodigd. Tenzij hij dan weer met andere mensen op Tour is natuurlijk. Wij hopen natuurlijk dat dat laatste niet het geval is, maar voor hemzelf hopen we dat natuurlijk wel.
S'nachts viel er voor het eerst in 2 weken een serieuze flinke onweersbui.