Dag 4, fishing market en Dutch Canals - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Henk Marion Ward Emiel - WaarBenJij.nu Dag 4, fishing market en Dutch Canals - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Henk Marion Ward Emiel - WaarBenJij.nu

Dag 4, fishing market en Dutch Canals

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Henk Marion

04 Augustus 2015 | Sri Lanka, Negombo

Om 5.00 u ging de wekker. Om half 6 met de tuktuk naar de visafslag. Uiteraard lagen onze schatjes nog op 1 oor. Wat een chaotische drukte daar. Dabberen door zeewater vermengd met vissenbloed baanden we ons een weg tussen enorme tonijnen (100 kg en meer, baby haaien, roggen en andere minder te identificeren vissen. Een hele belevenis die zich hier tussen 5.30 en 7.00 u iedere dag afspeelt. De kleine zeilkatamarans varen op dit tijdstip juist uit en verzorgen de garnalenvangst. Om 8.00 u waren we weer thuis. 5.00 u was toch een beetje vroeg dus hebben we weer even een dutje gedaan. Om 10.00 u met zijn allen ontbeten, even gezwommen en toen een kleine boottour door de Dutch Canals gemaakt. Deze kanalen zijn tijdens de koloniale tijd door de Nederlanders aangelegd voor het vervoer van specerijen naar de haven toe. Onderweg Varanen ( tot ongeveer 1,5 m), een kameleon en veel vogels gezien. Waaronder alle 4 de soorten ijsvogeltjes die Sri Lanka rijk is. Wel 20 in totaal. @ opa: levert dat nog ijscoupes op heden ten dage?
Nu weer terug in het hotel. De jongens nemen een duik, Henk slaapt, Lies leest en ik werk het dagboek bij!

• 04 Augustus 2015 - 15:48

Fietje Van Genuchten:

Dank voor je langzamerhand 4 dagen-verslag.
    Die vissen zullen wel lekker geroken hebben!
    Ik vind dat nooit zo lekker maar op een markt is alles anders.

Een privé chauffeur is wel lux maar ook verstandig misschien.
    Hij kan jullie allerlei niet-toeristische plekken laten zien als je dat wil.

Overigens zijn jouw schrijflettertjes wel erg klein, maar ik kan ze niet veranderd krijgen.
    Deze ook?
    Groet ook van Frans en amuseer je.
    Fietje

• 04 Augustus 2015 - 22:02

Hilde:

Leuk om jullie belevenissen te lezen!
    Wij zijn vandaag in de kampeertroep komen te zitten van een tevreden teruggekeerde Karsten.
    Nu kunnen wij ook gaan voorbereiden om op vakantie te gaan, a.s zaterdag is de planning.

Groetjes en nog fijne dagen,
    Hilde