Dag 23, via Colombo naar Kandy - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Henk Marion Ward Emiel - WaarBenJij.nu Dag 23, via Colombo naar Kandy - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Henk Marion Ward Emiel - WaarBenJij.nu

Dag 23, via Colombo naar Kandy

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Henk Marion

23 Augustus 2015 | Sri Lanka, Kandy

Vandaag een echte reisdag. Met de trein via Colombo naar Kandy. Om 9.30 alle bagage weer in 2 tuktuks gepropt, en op weg naar het station van Galle. Ruim op tijd voor de trein van 11.00 u naar Colombo. In de hoop dat we dan meer kans zouden hebben op een zitplaats. Helaas pindakaas dus. Toen de trein eenmaal binnen reed was het overvol op het perron en er stapten bijna geen mensen uit. Dat werd dus staan op het balkon, tussen 2 coupe's in. Het enige goede nieuws daaraan was dat we bij de open deuren stonden. Verder moesten we dus 3 u staan, 2 konden er half zitten op hun rugzak. Lekker afzien dus. De kinderen hebben flink gemopperd en vervloekten degene die bedacht had dat we met de trein gingen.. Dat was ik dus. Eenmaal aangekomen in Colombo was het dus tijd voor een familieberaad, want er dreigde een algehele staking door de kids. Want we moesten nog eens zo ver naar Kandy, en we hadden sterk het vermoeden het het zo overvol was vanwege het festival in Kandy ( de Perahera). Uiteindelijk besloten om de rest van het traject een taxi te nemen. Qua tijd zou het uiteindelijke niet veel blijken uit te maken, want ook op de weg was het erg druk, maar we konden in ieder geval weer zitten. En duur is deze vakantie toch al.. Dus waren we om 17.30 in guesthouse "Freedom Lodge ", een family homestay. Wederom een schot in de roos. Kandy is namelijk de tweede stad van Sri lanka. Druk, veel verkeer, wat smog en chaos. Ons homestay ligt echter heerlijk rustig een stukje de heuvel op. Het is er bijna stil. En toch op loopafstand van het meer en de stad. Met een mooi terras en tuin. Daar lekker wat gedronken en aan de praat geraakt met een Australisch en Duits stel. Aangezien zij s'avonds net als wij in het guesthouse aten, hadden we een erg gezellige avond. En voor iedereen dus weer gratis conversatieles in het Engels.

• 30 Augustus 2015 - 20:49

Marit:

Hahaha Marion.....je bent zo ongeveer net als Max. Jij kan nog aardig primitief reizen, waar de kinderen en ik het redelijk comfortabel zou willen hebben. En zoveel comfort hoef ik niet, maar ik zou ook echt heel chagrijnig worden van 3 uur in een trein staan hahaha. En ik zou het ook laten weten dat ik enorm baal haha.