Dag 14, surfing! - Reisverslag uit Arugam Bay, Sri Lanka van Henk Marion Ward Emiel - WaarBenJij.nu Dag 14, surfing! - Reisverslag uit Arugam Bay, Sri Lanka van Henk Marion Ward Emiel - WaarBenJij.nu

Dag 14, surfing!

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Henk Marion

14 Augustus 2015 | Sri Lanka, Arugam Bay

Vandaag staan de krokodillen en surfen op het programma. Godwin heeft de kinderen al dagen lekker gemaakt met een geheime plek die hij weet waar heel veel krokodillen zitten. Onbekend bij de toeristen!
Dus zat iedereen om 9.30 aan het ontbijt. Wederom te mooi om waar te zijn: uitzicht op de tuin en strand en zee. En pal voor onze neus kwamen alle vissersboten terug naar het strand: grote sloepen met buitenboordmotor namen een soort aanloop 50 m voor de kust, gaven flink gas en lieten zich door een golf op het strand glijden. Daarna werd de boot met 10 man verder het steile strand opgetrokken. Buitenboordmotor netjes schoonspoelen en verwijderen. Vis in grote manden, klaar voor verkoop op de markt. Wie wil er nou niet zo'n actie voor zijn neus tijdens het ontbijt?
Om 10.30 bij Godwin ingestapt, op naar de krokodillen. Onderweg een prachtige kudde waterbuffels badderend in de rivier gezien.
Bij de bewuste rivier ( we waren inderdaad de enigen) heel zachtjes uitgestapt en naar de rivier geslopen. En inderdaad, er lagen zeker 20 a 30 kroko's in de rivier. Je moest echt stil zijn anders doken ze meteen onder water. Al lopend langs de rivier kroop er een grote jongen 2 meter voor ons naar het water. Gaaf! We hebben ons een half uur prima vermaakt met het observeren van deze pre historische beesten.
Daarna terug naar het hotel. Onderweg nog 2 olifanten in het rijstveld gespot.
Lekker even gezwommen in zee. Vlak voor onze tuin wat gevaarlijk, dus ik ben met de jongens over het smalle strand (uitkijken dat je niet werd weggespoeld) naar de lagoon gelopen. Daar konden we heerlijk poedelen. Daarna was het alweer lunchtime. Weer terug naar Gecko's. Daar duurde het echt een eeuwigheid ( what's new here in Sri lanka) en waren we maar net op tijd voor het surfen. 3 boards in de bus geladen en op naar Elephant Rock, want daar waren de golven het beste.
Hutsend en butsend over een zandweg en daarna klimmen en klauteren over de rotsen, en dat met een surfboard in je hand......
Door een leuke instructeur werden de beginselen bijgebracht. En net zoals met skien geldt: alleen oefening baart kunst. Vallen en opstaan. Maar toch lukte het al best een aantal keer om even te blijven staan. Na anderhalf uur was het mooi geweest. Alle armen en benen waren verzuurd. Moe maar voldaan terug naar het dorp. Vooral Emiel was doodmoe. Maar toch moest er nog gegeten worden. Dus weer op zoek naar iets nieuws. Het bleek deze keer niet zo'n goede keus en het duurde weer erg lang. Als we moe zijn is dat echt niet chill.
Bijtijds terug naar het hotel. Ik weer een beetje misselijk (gelukkig ben ik de enige, we hebben nog geen zieken gehad. Alleen Lisanne heeft ook 1 dag wat darmklachten gehad. Het mag echter geen naam hebben).
Veel beter geslapen in onze airco bungalowtjes.