De tweede fietsdag, weer naar zee - Reisverslag uit Castelsardo, Italië van Henk Marion Ward Emiel - WaarBenJij.nu De tweede fietsdag, weer naar zee - Reisverslag uit Castelsardo, Italië van Henk Marion Ward Emiel - WaarBenJij.nu

De tweede fietsdag, weer naar zee

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Henk Marion

19 Juli 2019 | Italië, Castelsardo

64 km gefietst

Bijtijds uit de veren. Het wordt weer een heuvelachtig dagje. Ook al zullen we uiteindelijk bij de zee uitkomen.
Na een prima ontbijt halen we om 9.30 de fietsen uit de verlaten feestzaal en zijn we om 9.45 u weer op pad. Meteen steil omhoog terug naar het dorp. Lekkere warming up. Daarna prachtige weg naar een klein middeleeuws dorpje. Met de fiets door het centro storico. Geen toerist te bekennen. Meteen maar in het plaatselijke barretje koffie. Alle oude mannetjes van het dorp staarden ons aan.
Daarna door de valle della Luna verder.
Aangezien onze bestemming aan zee hemelsbreed niet zo ver was, besloten we een extra lus te maken door het binnenland, langs een meer. Dat was dus meteen megasteil omhoog en daarna allerlei vage grindpaden. Googlemaps wees de weg. Anders hadden we het nooit gevonden. Het meer was weinig bijzonders maar de weggetjes maakten het leuk. Totaal desolaat, maar op 2 bananen kwamen we een heel eind.
Om 15.00 waren we bij hotel la Ciaccia in de gelijknamige plaats.12 km van Castelsardo. Een leuk resortje met zwembad. Eerst alsnog geluncht en toen een frisse duik. Ons plannetje om daarna zonder bagage door te rijden naar Castelsardo mislukte. De bedjes bij het zwembad lagen veel te lekker. Dan morgen maar. Om 19.00 u op zoek naar een barretje aan zee om de zon in de zee te zien zakken. Gelukt, maar dat viel nog niet mee!
We hadden helemaal geen honger meer vanwege de late lunch. Een lekker Italiaans ijsje volstond. Una copetta una gusta straciatella por favore.