De fietstocht is begonnen!!! - Reisverslag uit Tempio Pausania, Italië van Henk Marion Ward Emiel - WaarBenJij.nu De fietstocht is begonnen!!! - Reisverslag uit Tempio Pausania, Italië van Henk Marion Ward Emiel - WaarBenJij.nu

De fietstocht is begonnen!!!

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Henk Marion

18 Juli 2019 | Italië, Tempio Pausania

58 km gefietst
Vandaag begint de fietstocht: om 9.00 u staat het busje met onze e-Bikes voor de deur. We zijn onder de indruk van de professionaliteit en de kwaliteit van al het materiaal. De fietsen zijn hartstikke nieuw, de gps ook. We krijgen er van alles aan gereedschap bij en speciaal een 500 W accu. Alles wordt rustig uitgelegd.
Gisteren hadden we onze bagage al bij elkaar gezocht maar op het laatst moest er toch nog een en ander thuis blijven. De fietstassen van Ingrid en Martijn zijn perfect! Als ik nog eens fietstassen koop neem ik ook deze. Meneer Ortlieb heeft hier echt goed over nagedacht.
Om 10.30 u zijn we klaar voor vertrek. Emanuel past op onze auto en de achtergelaten bagage.
Om de drukke N weg te vermijden nemen we meteen een flink stuk gravelroad. Flink stijgen maar ook lekker weer dalen. We zijn nog even zoekende over hoe we het beste de route kunnen vinden en volgen: de ouderwetse kaart, de gps of Google Maps. Uiteindelijk zal blijken dat we de grote lijn uitzetten met de kaart, de details met de gps en Google maps als we het even niet meer weten. Zeker bij de ongenummerde wegen weten we niet altijd zeker waar we zijn.
Tja, en hoe omschrijf je nou je ervaring met het rijden met een e-bike in de bergen? Het gaat niet vanzelf, laat dat duidelijk zijn. Eigenlijk lijkt het nog het meest op een stevige fietstocht in NL op een windstille dag. Met een constante hoeveelheid weerstand draai ik in hetzelfde tempo rondjes. Afhankelijk van de steilte stel ik meer of minder ondersteuning in. Alles bij elkaar zijn we na 60 km best moe en heb de volgende dag best een beetje zadelpijn.
We fietsen vandaag eigenlijk alleen maar rustige wegen. Sommigen echt heel steil! Voor de kenners onder ons: dubbele pijltjes >> op de kaart: die probeerden we altijd te vermijden. Maar met ondersteuning kom je in een rustig tempo gewoon boven. Weliswaar helemaal bezweet.
Het meest bijzonder was een bos vol kurkeiken. Beetje spooky. Er is hier echt een kurkindustrie. Uiteindelijk komen we rond 16.00 in ons hotel (Pausinina Inn) in Tempio Pausinia. Gelegen in het binnenland op 650 m. Dat hadden we dus allemaal geklommen, want we kwamen van zee.
Onze fietsen mochten veilig in de feestzaal staan
Na een heerlijke duik in het zwembad waren we weer opgefrist.
Aangezien we best moe waren besloten we in te schrijven voor de BBQ avond. Voor 15,- pasta vooraf, vlees met frietjes en een dessert. Buiten aan het zwembad, met live optreden. Ze deden echt hun best om het sfeervol aan te kleden en de zangeres was eigenlijk heel smaakvol. Kortom, een flinke meevaller.