Caldheira Velha met moeilijke aanloop - Reisverslag uit Ponta Delgada, Portugal van Henk Marion Ward Emiel - WaarBenJij.nu Caldheira Velha met moeilijke aanloop - Reisverslag uit Ponta Delgada, Portugal van Henk Marion Ward Emiel - WaarBenJij.nu

Caldheira Velha met moeilijke aanloop

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Henk Marion

03 Augustus 2017 | Portugal, Ponta Delgada

Weer op ons gemak ontbeten en koffie gedronken. En wat tijd besteed aan het boeken van 2 tourtjes: zondag gaan we Whale watchen en zaterdag gaat Henk samen met Ward een quad tour maken. Dat had hij nog tegoed voor zijn "brugklasuitje". Het kind is ondertussen 17, maar goed.
Rond 12.00 u vertrek naar Caldeira Velha, Lagoa di Foto en Ribeira Grande. Het zou allemaal niet zonder slag of stoot verlopen:
Iedereen in de actiestand krijgen valt in deze familie al niet mee. Eindelijk zaten we in de auto en waren we op weg. Ward was het navigeren een beetje zat, en prompt reden we 3 x fout. Dan toch maar weer googlemaps aan. Eenmaal boven bij het meer Lagoa da Fogo lag deze geheel in de mist. Niets te zien dus. Tja, dat zijn dus de Azoren. Nog even gewacht maar er veranderde niets. Dan op naar het volgende hoogtepunt: Warmwaterwatervallen met zwempoeltjes eronder. Bij aankomst bleek echter dat de tas met zwemspullen thuis was blijven staan. Heel onschuldig wees iedereen naar mij en zei dat ik niet gezegd had dat we die mee moesten nemen. Grrr. Je zou eens zelf nadenken en om je heen kijken. Ze zijn veelte veel gewend dat ik alles regel en voorbereid. Ik heb me voorgenomen er nu echt mee op te houden. Vanaf morgen zorgt iedereen voor zijn eigen spullen: wandelschoenen, zwemspullen, water en koekjes...
Maar goed, toch maar terug gereden naar huis (half uur) om de vergeten tas op te halen. Uur later waren we dus weer terug.
Na 2,- pp entree betaald te hebben liepen we een groen bos in. Het had wel iets weg van regenwoud. Heel veel groen en boomvarens. Boven was een prachtige waterval met een poel eronder. Heel fotogeniek, dus dat werd weer een uitgebreide fotoshoot. Iets meer naar beneden kwam echt kokend water uit de grond. Met bijbehorende zwavelgeur. Dat werd gemengd met kouder water en liep weer in een poel. Echt heet badwater. Na ons een uurtje vermaakt te hebben hebben we ons weer aangekleed. Ondertussen was het zonniger geworden en zijn we opnieuw naar Lagoa da Foto gereden. en jawel: nu wel met uitzicht! Al kwamen er nog steeds mistvlarden voorbij. Toen weer afgedaald naar zee. Daar was het zonnig en warm! Op naar Ribeira Grande, de tweede " stad" van Sao Miguel. Het is niet meer dan een groot dorp. Wel heel sfeervol met een leuke boulevard en een ruige zee. Aan deze kan wordt ook gesurfd. Aangezien het ondertussen al 18.00 u was en we niet echt geluncht hadden vanwege alle chagrijn van de vergeten spullen, besloten we ter plekke om lekker aan de boulevard te eten. Dat bleek een goed idee en een leuk einde van de dag. Rond 21.00 u waren we weer thuis. De jongens sprongen nog even het zwembad in. Het koelt hiernamelijk s'avonds niet echt veel af. Rond 20 graden. daarna alle foto's overgezet oude iPad en flink uitgezocht. 3/4 wordt weer weggegooid. Al met al was het toch een geslaagde dag!