Met de Suzuki swift het eiland verkennen - Reisverslag uit Lávrio, Griekenland van Henk Marion Ward Emiel - WaarBenJij.nu Met de Suzuki swift het eiland verkennen - Reisverslag uit Lávrio, Griekenland van Henk Marion Ward Emiel - WaarBenJij.nu

Met de Suzuki swift het eiland verkennen

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Henk Marion

24 Juli 2016 | Griekenland, Lávrio

Ik zit om 8.30 lekker op ons riante balkon in het zonnetje, de rest slaapt weer lekker uit. Kopje thee erbij. Heerlijk.
Na het ontbijt (zelf bij elkaar gescharreld bij de kiosk)eerst even lekker zwemmen, en om 12.30 wordt de huurauto gebracht. We proppen ons met ons vijven in de Swift en gaan het eiland verkennen. Het eiland is welisawaar niet groot, maar de wegen zijn smal, bochtig en steil. Best een uitdaging en minder geslaagd voor degenen onder ons die snel wagenziek worden.
We komen eerst langs een klooster, we kijken even binnen, op 1 monnik na is het uitgestorven.
Dan verder op weg naar een strand dat erg mooi zou moeten zijn. Eerst rijden we verkeerd en belanden op een zandweg. We houden een Grieks stel aan en vragen met handen en voeten de weg. We zitten niet goed. Gekeerd (best een kunst op een zandpad op een klif) en de volgende afslag genomen. Ook hier belanden we op een zandpad terwijl we nog heel hoog zitten. We durven het niet aan om de swift hierover naar beneden te sturen want we vrezen dat deze het straks omhoog niet trekt met 5 man erin. We passen ons plan aan en rijden naar Karrissia om daar wat te eten. Lekker in de wind op het terras met uitzicht op de haven. Het waait erg hard en alle zeilboten die binnenlopen hebben moeite om aan te meren. We bekijken het op ons gemak en zien hetbals een leermomentje. Hoe zouden wij dit aanpakken. Henk is vrij stellig: hoger insturen en laternhet anker laten zakken. We zullen het zien volgende week.
We lopen nog langs de supermarkt en ward stelt voor om gewoon zelf te koken. Helemaal prima!
Het is ondertussen 17.00 u en we rijden terug naar huis. Tot 19.30 kun je nog heerlijk aan het zwembad liggen in de zon. Daarna samen koken, een spelletje Yatzee en rond 11.30 duikt iedereen weer in zijn mandje.