Op naar Faial - Reisverslag uit Horta, Portugal van Henk Marion Ward Emiel - WaarBenJij.nu Op naar Faial - Reisverslag uit Horta, Portugal van Henk Marion Ward Emiel - WaarBenJij.nu

Op naar Faial

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Henk Marion

15 Augustus 2017 | Portugal, Horta

De gastvrouw van het huis reageert maar niet op onze appjes en belletjes. Dus vertrekken we om 9.00 u maar gewoon en alten de sleutel in de deur zitten. Later die dag krijg ik een berichtje van haar dat ze problemen met haar telefoon had. Verder was alles in orde.
We moeten een uur rijden naar Madalena om daar de Ferry te nemen. Het is prachtig helder en zowaar ligt de Pico vandaag voor het eerst helemaal vrij. Geen wolkje te bekennen. Als we met de boot de haven uitvaren krijgen we een VIP uitzicht op deze unieke vulkaan. Iedereen staat eindeloos foto's te maken. Wij uiteraard ook.
Zo klein als die eilanden zijn, zo groots pakken ze het bootvervoer aan. Het is een enorme terminal, en alle bagage wordt ingecheckt zoals op een vliegveld. Verder kost de overtocht slechts 18,- euro voor ons vijven.
Na een half uur komen we aan in Horta, de grootste plaats op Faial (6000 inwoners). De aankomst ziet er al meteen heel levendig uit. Het roept bij ons herinneringen op aan onze zeilvakanties. Horta wordt door de zeezeilers die de oceaan oversteken gebruikt als tussenstop. Over heel de kade zijn tekeningen gemaakt door zeilers. Dat schijnt geluk te brengen voor het vervolg van de overtocht.
Wederom gaat het oppikken van ons huurautootje vlot. Hier geen kantoortje maar een jongen die ons opwacht. Deze keer een Peugeot 208. We stouwen alle bagage er weer in. We hebben er handigheid in gekregen. En zowaar lukt het ook deze keer weer. Wij, de achterpassagiers zitten met rugzakken en de hoedenplank op schoot weer lekker krap. Gelukkig is het deze keer maar 5 min rijden. Dat is luxe! We wonen op loopafstand van dit leuke dorp.
En wat een mooi huis! Waanzinnig uitzicht over Horta en de baai. Superschoon, ruim en mooi ingericht. Wat een verademing vergeleken met het vorige huisje.
Alle kinderen hebben zelfs een eigen kamer. Hier gaan we het wel uithouden.
Aangezien het pas 13.00 u is hebben we nog een hele middag. Henk en ik gaan weer op jacht naar een fatsoenlijke supermarkt en de kinderen lopen naar het strand. Als wij het benodigde voedsel weer ingeslagen hebben gaan we ook naar het strand. S'avonds steken we de BBQ aan in onze heerlijke tuin.