Whale watching. Hoge verwachtingen - Reisverslag uit Ponta Delgada, Portugal van Henk Marion Ward Emiel - WaarBenJij.nu Whale watching. Hoge verwachtingen - Reisverslag uit Ponta Delgada, Portugal van Henk Marion Ward Emiel - WaarBenJij.nu

Whale watching. Hoge verwachtingen

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Henk Marion

06 Augustus 2017 | Portugal, Ponta Delgada

Hier werd doorniedereen naar uitgekeken! Om 13.30 moesten we ons melden in de haven van Ponta Delgada . In de ochtend weer lekker ontbeten in de zon en bij het zwembad gelegen. Om 13.00 u op pad. Natuurlijk met een beetje gestres omdat niet iedereen opschoot en Henk bang was dat we te laat zouden komen. Maar natuurlijk vertrok die boot niet zonder ons. Sterker nog, er was heel wat werk aan de winkel voordat er vertrokken kon worden. Er waren 11 deelnemers. Eerst kregen we een korte briefing met uitleg over wat we konden verwachten. Verschillende soorten dolfijnen en walvissen. De zee was wat ruw en het was ondertussen bewolkt. Minder fraai voor de foto's natuurlijk.
Daarna wetsuits aan en daaroverheen nog een regenpak. Primatourtje achter de kiezen en spullen in waterdichte zak. Ready to go. Op naar de Zodiac. Al gauw zagen we de eerste groep dolfijnen. Ze zwemmen en springen telkens een paar minuten aan de oppervlakte en duiken dan voor een paar minuten onder water. Even wachten dus en speuren waar ze weer boven komen.
Daarna verder de zee op met ruige golven. We werden goed nat. Een van de deelnemers werd ook echt zeeziek. na een tijdje weer een groep dolfijnen. Deze keer de spotted dolfins, een andere soort die nieuwsgieriger is en naar de boot toekomt. Als je wilde mocht je het water in om tussen e dolfijnen te zwemmen. Ik vond het te koud, 2 mensen gingen wel. Ward wilde ook maar was niet snel genoeg. Ze waren alweer weg. Wel hadden we de Go Pro onder water gehouden en dat leverde een prachtig filmpje op!
Verder op zoek naar walvissen maar we hebben ze niet gevonden. Helaas. Vooral Ward was wat teleurgesteld, maar ja, het is geen dierentuin ..... om 18.00 u waren we weer terug in de haven, beetje verkleumd. Gedouched en omgekleed. Lekker uitbeten in e haven toen weer naar huis.