Cultuurhappen op de Acropolis - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Henk Marion Ward Emiel - WaarBenJij.nu Cultuurhappen op de Acropolis - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Henk Marion Ward Emiel - WaarBenJij.nu

Cultuurhappen op de Acropolis

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Henk Marion

28 Juli 2016 | Griekenland, Athene

in dit warme klimaat is de Acropolis beklimmen geen sinecure. Dus staan we om 7.00 u op om de hitt en de drukte voor te zijn. Om 8.45 betreden we de berg. Indrukwekkend, al is het wel jammer dat het Parthenon grotendeels in de steigers staat. Dat is echter al 20 jaar zo en zal ook nog wel even zo blijven. In een kleine 2 u zwerven we langs de propyleeën , het Erechteion, het Nike tempeltje en het Parthenon. dan zijn we moe en bezweet en hebben er genoeg van. We gaan wat drinken op een pleintje. We hebben de ijskoffie ontdekt: Frappe en freddo cappuccino.
Dan het volgende culturele hoogtepunt: het Acropolis museum. Een schitterend strak nieuw gebouw, over opgravingen heen gebouwd. Alles wordt schitterend en deels interactief uitgelegd en middels maquettes krijg je een indruk hoe het er in de loop van vele eeuwe heeft uitgezien. Te beginnen2500 jaar geleden.
Rond 14.00 u houden we het voor gezien en gaan we naar huis voor lunch en siësta. Dat heb je in deze warmte wel nodig.
Rond 17.30 gaan we weer op pad. Lopend naar het Syntagmaplein voor de wisseling van de wacht met alle pracht en praal bij het graf van de onbekende soldaat. Daarna door naar het bekendste warenhuis om te shoppen. Tot slot naar de hoogste berg van de stad voor het uitzicht en de zonsondergang. Prachtig.
Samen met de Grieken eten we om 22.00 u. Op ons favoriete pleintje. Rond middernacht ligt iedereen weer lekker in zijn bedje