Dag 11, treinreis naar Ella - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Henk Marion Ward Emiel - WaarBenJij.nu Dag 11, treinreis naar Ella - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Henk Marion Ward Emiel - WaarBenJij.nu

Dag 11, treinreis naar Ella

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Henk Marion

11 Augustus 2015 | Sri Lanka, Sri Lanka

Een van de mooiste treinreizen ter wereld, zo wordt het traject tussen Nuwara Eliya en Ella genoemd. Om 12.30 vertrek. Dus gaven we de kinderen een klein beetje uitslaaptijd. Want ook vandaag was het (zoals meestal in dit jaargetijde) vrij mistig en druilerig. We hebben nog een rondje over de plaatselijke markt gemaakt en voor een klein fortuin aan speciale thee gekocht (babyleafs). Alleen te drinken tijdens verjaardags- en feestdagen!
Toen naar het station. De trein inkomen was al een sport op zich. Niet vanwege de hoeveelheid Srilankanen, maar voordringende chinezen. Ongelooflijk! Aangezien we geen gereserveerde plaatsen hadden wisten we uiteindelijk 2 zitplaatsen te bemachtigen. Om ons heen meerdere Nederlanders (er zijn hier sowieso opvallend veel Nederlanders, en overigens ook veel Fransen), met wie we tijdens de 3 u durende reis veel schik hebben gehad.
Tja, en was het ook zo mooi als alle boekjes zeiden? Het eerste deel viel een klein beetje tegen. Wellicht omdat het nog steeds bewolkt en miezerig was. Het laatste deel had echter met regelmaat prachtige vergezichten over de bergen met theeplantages. Al met al dus wel echt de moeite waard.
Om 15.30 aankomst in Ella. Onze intrek genomen in het Sky Green hotel, even gerelaxed, en toen naar het dorpje. Echt een levendig bergdorpje vol met sportieve toeristen. Erg leuke sfeer. Voor het eerst gegeten in een meer westers georiënteerd restaurantje. In die zin dat er een goed georganiseerde keuken aanwezig was die voor vlotte doorstroom zorgde. Want als we 1 nadeel op moeten noemen van dit mooie land, dan is het wel het feit dat het meestal ongeveer een uur duurt voordat je je bestelling op tafel hebt. Voor een keer is dat helemaal niet erg, maar als dat iedere dag het geval is.... Zeker als iedereen moe is.
Maar goed, in het Chill restaurant in Ella was het dus perfect geregeld. En heerlijk gegeten.
Vervolgens met de Tuktuk weer de berg opgescheurd naar ons hotel dat echt een prachtig uitzicht over de vallei had.