Dag 5, naar Annuradhapura - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Henk Marion Ward Emiel - WaarBenJij.nu Dag 5, naar Annuradhapura - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Henk Marion Ward Emiel - WaarBenJij.nu

Dag 5, naar Annuradhapura

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Henk Marion

05 Augustus 2015 | Sri Lanka, Negombo

vandaag zijn we echt aan onze rondreis begonnen. met onze chauffeur Godwin op weg naar Annuradhapura . vertrek om 8.30. De reis ernaar toe zou ongeveer 5 u duren. En dat was ook zo. de wegen waren bovenverwachting goed. zoals bij ons de 80 km wegen. prima geteerd ook.
onderweg waren niet echt veel bijzonderheden die een echte stop waard was, dus waren we rond 14.00 u in hotel "Happy Leoni". we hadden met Godwin afgesproken dat hij ons telkens een paar locaties zou laten zien en dat we dan kunnen kiezen. het is wel even wennen om zo op pad te zijn met een privé chauffeur. Van beide kanten. hij doet vreselijk zijn best om het ons naar de zin te maken, maar hij weet nog niet wat dat in onze ogen is. en wij merken dat we vooral duidelijk moeten zijn in wat we willen ne belangrijk vinden, en dat we zijn Goede bedoelingen niet moeten interpreteren als opdringerig. al doende went dat echter.
maar goed: Tijd genoeg nog voor een middagexcursie. Fietsen gehuurd bij een guesthouse (uiteraard niet heel glimmend nieuw meer), en op naar de oude koningsstad en heiligdommen. We waren het na 5 jaar een beetje vergeten maar bezoek aan een heiligdom betekent hier schouders bedekt en jurk of broek tot over de knieën. gelukkig hadden we een paar sarongs bij ons. Maar ook Henk zijn broek werd te kort bevonden dus ook hij werd in doeken gewikkeld. Schoenen uit en we konden de Dagodes en tempels betreden. Aangezien we telkens een stukje moesten fietsen hielden we de sarong maar aan. Ward was uiteraard weer onze perfecte gids die de weg wees. Prachtige pagode en de heilige boom bezocht. Ook nog een kijkje genomen in een resthouse voor boeddhistische pelgrims. Was helemaal niet voor de toeristen maar er stond een enorm grote Buddha, dus hebben we gevraagd of we een kijkje mochten nemen.
daarna was de tijd op en zijn we teruggefietst. We hebben echter nog lang niet alles gezien, dus moeten we morgen nog een keer terug.
De kids konden nog even een plons nemen, en vervolgens besloten we in het hotel te eten omdat iedereen moe was en we wat buiten het dorp verbleven.